خانه هوشمند 2

خانه هوشمند 2


خانه هوشمند:

کمکی که سیستم خانه هوشمند به شما می کند: همیشه زمانی که ما از خانه خارج می شویم سوال هایی ذهن ما را به خود درگیر میکند. گاز را خاموش کردم؟ چایی ساز خاموش است، همه چراغ ها را خاموش کرده ام، فرزندم به خانه رسیده، و اگر رسیده مشغول چه کاری است.

خانه هوشمند hooshmandi
خانه هوشمند hooshmandi

کسی از اعضای خانواده کلید منزل را همراه ندارد. می خواهد وارد خانه شود و سوالات و اتفاقاتی از این دست که ما هر روزه با آن دست به گریبان هستیم. تمامی مشکلات میتواند به سادگی حل شود با داشتن خانه ای هوشمند که این قابلیت را به شما می دهد که به تمامی اجزای خانه خود تسلط داشته باشید. تفاوتی نمیکند که از نظر مکانی چه مقدار از خانه دور هستید زیرا با داشتن خانه ای هوشمند سازی شده شما در واقع همیشه در منزل خود خواهید بود. در صورت بروز هر مشکلی در خانه شما مطلع شده و به راحتی می توانید برای حل آن ازهمان جا که هستید اقدام نمایید.

خانه یا ساختمان هوشمند (اتوماسیون منزل یا خانه)

فناوری خانه هوشمند، که اغلب به عنوان اتوماسیون منزل یا خانه های داخلی نیز شناخته می شود، با داشتن امکان کنترل دستگاههای هوشمند، اغلب توسط یک برنامه خانه هوشمند در خانه، امنیت، راحتی و راندمان انرژی صاحبان خانه را فراهم می کند. تلفن هوشمند یا دستگاه های شبکه دیگر  بخشی از اینترنت اشیاء، سیستم های هوشمند خانه و دستگاه ها اغلب با هم کار می کنند، داده های مصرف کننده را در بین خود به اشتراک می گذارند و اقدام به خودکار سازی براساس ترجیحات صاحبان خانه می کنند.

تقریباً در هر جنبه ای از زندگی که فناوری وارد فضای داخلی (لامپ های روشنایی، ماشین ظرفشویی و غیره) شده است، شاهد معرفی یک جایگزین خانه هوشمند هستیم:

تلویزیون های هوشمند برای دسترسی به محتوا از طریق برنامه ها، از جمله فیلم و موسیقی به صورت تقاضا، به اینترنت متصل می شوند. برخی از تلویزیون های هوشمند همچنین شامل تشخیص صدا یا حرکات هستند.

علاوه بر اینکه می توان از راه دور و به صورت سفارشی کنترل شود، سیستم های روشنایی می توانند هنگامی که سرنشینان در اتاق تشخیص داده و نور را مطابق نیاز تنظیم کنند. لامپ های هوشمند همچنین می توانند خود را بر اساس در دسترس بودن نور روز تنظیم کنند.

همچنین قفل های هوشمند در زمانی که کلید را جا گذاشته اید یا یکی از دوستان یا اعضای خانواده پشت در است و شما هنوز به منزل نرسیده اید، می توانند کمک بسیاری کنند تا شما از طریق قفل هوشمند و از راه دور اقدام به باز کردن درب برای دوست یا خانواده خود کنید.

تعریف سناریو

شما میتوانید با دادن برنامه به سیستم خانه هوشمند خود سناریوهای مختلفی را به صورت خودکار اجرا کنید. شما به خانه می رسید به محض ورود چراغهایی که می خواهید روشن می شود. سیستم گرمایش و یا سرمایش فضای خانه را از نظر دمایی به حد مطلوب شما رسانده و دیگر نیاز به این نیست که وقتی کسی در منزل نیست انرژی هدر رود و فقط به هنگام نیاز شما به کار افتاده و در طول روز نیاز به روشن بودن آنها نیست. زیرا شما میدانید چه وقت نیاز دارید که محیط به دمای دلخواه برسد. شب هنگام خواب به راحتی میتوانید چراغ هارا از طریق گوشی همراه خود خاموش کنید. یا در صورت بروز مشکل با گوشی خود میتوانید چراغ ها را روشن نموده ودیگر در تاریکی دنبال کلید نباشد و ….

 تمام اجزی خانه در کنترل شماست

ممکن است شما با شنیدن واژه خانه هوشمند به یاد جورج جستون و ایده ی او درباره (مکان مربوط به آینده) و یا بیل گیتس که بیش از 100 ملیون دلار برای ساخت خانه هوشمندش هزینه کرد بندازد.

بهتر است بدانید از سال 2005 تا 2012 مبلغی بالغ بر 100 میلیارد دلار صرف بستر سازی شبکه های خانه ی هوشمند گردیده که همین امر باعث آن شده تا پیشرفت چشم گیری در این صنعت رخ دهد. همچنین هزینه تمام شده برای مصرف کننده نهایی به شکل چشمگیری پایین آید. در عین حال قابلیت این سیستم نیز بسیار بالا رفته و امروز این قابلیت وجود دارد که بدون تغیر در سیم کشی و بدون هیچ تخریبی آن را در همه ی خانه ها عملیاتی نمود با صرف هزینه ای منطقی.

هزینه ای که بنا به درخواست ما متفاوت می باشد. به طور تقریبی شما با 3 میلیون تومان میتوانید خانه هوشمند داشه باشید این عدد بنا به درخواست مصرف کننده و قابلیتی که نیاز دارد میتواند تا 200 ملیون نیز برسد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *