حفاظت ورود و خروج

حفاظت ورود و خروج


 بهترین راه کارهای حفاظت ورود و خروج

هر ساختمانی حداقل یک درب ورودی دارد و بعضی ممکن است ده ها در داشته باشند که کارکنان، مشتریان و مراجعین از طریق این درها هر روزه عبور و مرور می کنند. اما این مسیرها می توانند نقاطی برای عبور و مرور تبهکاران نیز باشد. همین امر حفاظت ورود و خروج با قفل های دیجیتال را به یکی از چالش های بزرگ در مبحث حفاظت و امنیت تبدیل می نماید که پیش روی نصب کنندگان سیستم ها و فروشندگان قرار دارد. تولیدکنندگان راه کارهای مختلفی ارایه می دهند یک سیستم به تنهایی کافی نیست و باید به استفاده از لایه های مختلف امنیتی برای یک روند روی آورد .

این که چگونه این لایه ها کنار هم قرار می گیرند در ساختمان های مختلف متفاوت است. به مواردی همچون موقعیت مکانی و چگونگی کاربرد ساختمان بستگی دارد. در اینجا یک نصب کننده ی قفل های هوشمند با تجربه نقشی حیاتی را ایفا می نماید و می تواند توصیه هایی به کابر نهایی ارایه دهد و برای او مشاوری قابل اعتماد باشد.

اولین قدم

سه کارشناس از شرکت های نصب کننده ی سیستم های حفاظتی در ایالات متحده آقایان متیو آرنولد، رودی روزنبام و داریو سانتانا همگی با این مسله موافق هستند که ارزیابی امنیتی اولین و مهم ترین نقطه است. آقای آرنولد در این باره می گوید کاربران با ارزیابی می فهمند که کاربری ساختمان چگونه است. کدام درب ها می توانند باز بمانند و کدام بایستی همواره قفل باشند. ارزیابی برای روند برنامه ریزی امری بسیار مهم به شمار می رود اما متاسفانه درخواست ارزیابی در بسیاری از مواقع بعد از روی دادن یک اتفاق صورت می پذیرد. آقای روزنبام می گوید که ارزیابی همچنین به شناسایی دیگر مشکلات امنیتی نیز منجر می شود. اما اضافه می کند محافظت از محیط پیرامونی همچنین فرصتی را برای بهینه کردن ارتباطات و روندهای اضطراری مهیا می سازد.

حفاظت ورود و خروج با قفل های دیجیتال
حفاظت ورود و خروج با قفل های دیجیتال

درب ها

درب ها اولین مانع ساختمان درون فضای پیرامونی و امنیتی بزرگ تر هستند. نصب کنندگان سیستم ها اتفاق نظر دارند که درب ها بیرون محوطه بایستی از جنسی مقاوم باشند برای بسیاری از مکان ها نیازی به استفاده از درب های فلزی ضد ضربه نیست. هدف هر دربی ایجاد تاخیر در ورود یک تبهکار است. بخصوص اگر این فرد احتمالا مسلح باشد. بدین ترتیب کسانی که درون محیط هستند می توانند پناه بگیرند تا اولین گروه کمکی از راه برسد.

در این مورد درب های شیشه ای چندان مناسب نستند. آقای سانتانا می گوید: بایستی وضعیت درب ها را مورد بررسی قرار داد. باید در نظر داشت که آیا ایمنی کافی برای آن ها در نظر گرفته شده؟ نیاز به یاد آوری نیست که باید مولفه های امنیت و فناوری های جدید به آن دسته از درب های فاقد ایمنی کافی اضافه شود. سانتانا اضافه می کند که اگر درب ورود یک محوطه به قدری بزرگ باشد که یک خودرو و یا کامیون بتواند به راحتی از آن عبور کند؛ در آن صورت بایستی از بولاردها و یا دیگر راهبندهای مناسب استفاده کرد. تا هر خودرویی را که به سمت محیط حرکت می کند متوقف نماید و یا و یا حداقل از سرعت آن بکاهد.

حفاظت ورود و خروج با قفل های هوشمند
حفاظت ورود و خروج با قفل های هوشمند

قفل ها

هر سه کارشناس مورد اشاره می گویند که قفل های الکترونیک دیجیتال سطح حفاظتی بالاتری در مقایسه با قفل های کارتی ارایه می دهند. آقای آرنولد می گوید جای تعجب دارد که هنوز بسیاری از ساختمان های قدیمی درب هایشان با کلید باز می شود. کلید این نوع درب ها ممکن است به راحتی مفقود شوند به سرقت بروند و یا برخی از روی آن ها کپی بزنند. او می گوید یکی از نقاط مثبت قفل های الکترونیک آن است که به سادگی و خیلی ارزان می توانند جایگزین کلید های مفقود شده یا به سرقت رفتهشوند .

ما میتوانیم با قیمت ارزانی کلید های الکترونیک را تهیه کنیم. آنها همچنین بسیار امن تر کلیدهای قدیمی هستند و خیلی فوری می توانیم با وارد شدن به کامپیوتر خود کلیدهای الکترونیک دزدیده شده یا مفقود شده را غیر فعال کنیم. قفل های الکترونیک هوشمند در ازای اندکی قیمت بالاتر راحتی بیشتری ارایه می نماید. او اضافه می کند قفل های الکترونیکی از کمترین میزان قرابی برخوردار می باشد و این امر قیمت بالاتر آن به نصبت قفل های معمولی را پوشش می دهد.

اینتر کام های صوتی و تصویری

اینترکام ها ارتباطات دوطرفه ی ارزشمندی را میان ماموران امنیت و ساکنین ساختمان، کارکنان و مراجعه کنندگان برقرار می کنند. انترکام های تصویری همچنین می توانند شخص مناسب را نشان دهند تا بدین ترتیب مراجعه کننده را بتوان مشاهده کرد. اطلاعات بیشتری بدست آورد و از طریق این اطلاعات می توان از راه دور درب ها را برای آن فرد باز نمود.

و مواردبسیاری دیگر که با استفاده از قفل های الکترونیکی دیجیتال می توانید از آن بهره مند شوید که به دلیل طولانی بودن به ریز آن در این مقاله نمی پردازیم.

با هوشمندی هوشمندانه زندگی کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *