قفل دیجیتال Hooshmandi

قفل دیجیتال Hooshmandi


دلایل استفاده از قفل هوشمند:

این یک سؤال متداول است “دلایل استفاده از قفل هوشمند” که بسیاری از افراد از آن سوال می کنند.

بسیاری از مالکان خانه در مورد تفاوت استفاده از قفل هوشمند در مقایسه با قفل درب سنتی تردید می کنند.در اینجا این موضوع را بررسی می کنیم.

یکی از کاربرد های قفل های هوشمند این است که در مدارس برای کنترل دسترسی استفاده می شود. در این حالت کد هایی را برای دانش آموزان و معلمان تعریف می کنند که این کدها را می توان در پایان هر ترم مدرسه به روز کرد تا امنیت دوباره برقرار شود. می تواند از ورود دانش آموزان و معلمانی که ممکن است از مدرسه خارج شده باشند جلوگیری کند. همین امر در مورد امنیت خانه نیز صدق می کند، زیرا معمولاً مراقبان و پرستاران شیفت کاری می کنند و اگر یکی از کارمندان سازمان را ترک کند، کد می تواند فوراً تغییر یابد.

حتی می توانید ورود آزاد را در طول روز تنظیم کنید و کد را فقط  در برخی از ساعتها وارد کنید. بنابراین بعضی از برنامه ها ممکن است فقط در مواقع خاص به امنیت نیاز داشته باشند، در این حالت می توان قفل های دیجیتال درب را در طول روز به صورت آزاد عبور داد و سپس برای ورود فقط به صورت کد در خارج از ساعات کاری معمولی برنامه ریزی کرد تا امنیت لازم برای باقی مانده در ساختمان فراهم شود.

خوب، ما باید این مسئله را به دو تفاوت اصلی تقسیم کنیم:

قفل دیجیتال Hooshmandi
قفل دیجیتال Hooshmandi

1) امنیت:

بسیاری از مردم  نوع معمولی از قفل درب استفاده می کنند که فقط از کلیدهای مکانیکی برای باز کردن درب استفاده می شود. این سؤال را از خودتان بپرسید. آیا قبلاً کلیدهای خود را گم کرده اید؟ آیا کلیدهای خود را بعد از باز کردن درب رو آن فراموش نکرده اید؟ خوب، بیشتر ما این کار را می کنیم. اقدام فوری این بود که دعا کنیم که هیچ کس نمی داند کلید آنجا جا مانده یا شاید برای تغییر قفل در اسرع وقت اقدام می کردیم.

تقاضا برای قفل های دیجیتال هوشمند یا بیومتریک طی سال های گذشته افزایش یافته است و یکی از اصلی ترین دلیل این امر عدم نیاز به کلیدهای مکانیکی است! قفل های دیجیتال در انواع مختلفی قرار می گیرند. اکثر یا تقریباً همه قفل ها دارای دسترسی به پین کد عددی هستند و برای دستیابی به ورودی با اثر انگشت یا حتی دسترسی RFID مطابقت دارند. طی سالهای گذشته، با پیشرفت تکنولوژی، برخی از قفل های دیجیتالی درب نیز با ادغام هر دو و استفاده از دسترسی بلوتوث به بازار عرضه شده اند. برخی ممکن است بپرسند اگر کارت RFID را گم کنم چه اتفاقی می افتد؟ این مزیت استفاده از دسترسی دیجیتال است، که کاربران قادر به حذف مستقیم کارت مورد نظر از قفل خود هستند. به جای هزینه بیشتر برای جایگزینی مجموعه جدید.

قفل های دیجیتالی همچنین دارای سیستم زنگ خطر هستند که با وجود آن نفوذ  ریسک بالایی خواهد داشت. بنابراین، از لحاظ امنیتی در مقایسه با قفل معمولی در وضعیت بهتری قرار دارد.

دلایل استفاده از قفل دیجیتال
خانه هوشمند

2) راحتی:

بسیاری در پیدا کردن کلیدهای شما حتی در داخل جیب شما اقدام می کنند. برخی نیز ممکن است کلیدها را درون ماشین یا شاید در دفتر بگذارند که این حالت نیز دسترسی به کلید های شما را برای دیگر افراد ساده می کند. به دلیل دسترسی متفاوت ارائه شده در قفل های دیجیتال نیازی به کلیدهای فیزیکی برای باز کردن درب نیست.

نوع دسترسی مختلف شامل: اثر انگشت، RFID کارت، پین ​​کد، کلید، بلوتوث، Zwave  دستگاه های هوشمند، توجه داشته باشید که قفل ها متفاوت و با دسترسی متفاوت می باشد.

این بدان معناست که حتی وقتی خانه خود را بدون هیچ چیز در جیب خود ترک می کنید، دیگر نیازی به نگرانی نیست با قفل دیجیتالی بدون کلید از خانه خارج شوید.

با این حال، با افزایش تقاضا برای قفل های دیجیتال، هنگام خرید قفل های هوشمند خود باید بیشتر احتیاط کنید. برای دوام بهتر، ضمانت و اطمینان از ایمنی، سعی کنید از  قفل های دیجیتال درب با کیفیت بالا استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *