مزایا و معایب قفل دیجیتال

مزایا و معایب قفل دیجیتال


آیا قفل دیجیتال را در خانه خود نصب کرده اید؟ اگر چنین است، عالی است. در این مقاله مزایا و معایب قفل دیجیتال را بررسی می کنیم. قفل های دیجیتال استرس حاصل از حمل مجموعه ای از کلیدها را کاهش می دهند. وقتی برای خرید، برای پیک نیک یا هر جای دیگر به بیرون می روید، فقط نگران کلیدها هستید. در آن زمان فقط به کلیدهای خود فکر می کنید که آیا همراهتان هست یا خیر. به طور تصادفی، اگر کلیدهای خود را در هر کجا گم کردید، مشکلات مختلفی را در مقابل شما ایجاد می کند. به لطف فناوری، قفل دیجیتال استرس شما را کاهش می دهد.

قفل های درب دیجیتال بدون کلید نه تنها برای درب منزل و یا محل کار طراحی شده اند، بلکه در اتومبیل ها نیز استفاده می شود که دارای سیستم ورودی از راه دور هستند. با توجه به مزیت های فراوان آن، بیشتر افراد از سیستم قفل دیجیتال در خانه ها، محل کار و وسایل نقلیه خود استفاده می کنند. اما هر سکه دو چهره دارد. به معنای آن است که اگر مزایای زیادی را برای شما به همراه آورد، معایبی نیز به شما می دهد. اگر به دنبال نصب سیستم قفل دیجیتال در خانه خود هستید، یک بار به جوانب مثبت و منفی آن توجه کنید.

قفل دیجیتال مینی 1
قفل دیجیتال مینی 1

مزایای قفل های دیجیتال:

به کلید نیاز ندارید

دیگر نیازی به انتخاب مجموعه ای از کلیدها ندارید. این احساس بسیار خوبی است که می دانید اکنون دیگر لازم نیست کلید خانه خود را همه جا با خود حمل کنید. فقط کافی است یک پین کد را شماره گیری کرده و درب ورودی اصلی خود را باز کنید. داشتن قفل دیجیتال بدان معنی است که هیچ فرصتی برای گم شدن کلیدهای شما وجود ندارد.

 نفوذ و شکستن آن دشوار است

قفل های اثر اگشتی یا دیجیتال برای متجاوزان و سارقین بسیار سخت است. اگر قفل بیومتریک را در خانه خود نصب کنید، به شما اطمینان می دهد که وسایل شخصی شما ایمن است. مهمترین مزیت داشتن قفل دیجیتال این است که درها را هنگام بسته شدن به طور خودکار قفل می کنید.

تعمیر و نگهداری ارزان

بیشتر صاحبان خانه تصور غلط دارند که قفل های بیومتریک بعد از مدتی نیاز به خدمات تعمیر و نگهداری دارند. آنها همچنین فکر می کنند که این قفل ها برای کار به مقدار زیادی برق نیاز دارند. اما حقیقت چیز دیگری است. این قفل ها می توانند برای چندین سال با یک باتری کار کنند.

قفل دیجیتال | قفل هوشمندمعایب قفل های دیجیتال:

پین کد را به اشتراک نگذارید

مزایا و معایب قفل دیجیتال ؛ گاهی اوقات، در شرایط اضطراری، باید کد خود را با همسایگان یا دوستان خود به اشتراک بگذارید. قبل از به اشتراک گذاشتن کد خود با آنها، اطمینان حاصل کنید که کد را فقط به آن شخصی که به آن اعتماد دارید بگویید. اگر به اشتباه، آن را با یک شخص اشتباه به اشتراک بگذارید، احتمال سرقت وجود دارد. البته تا زمانی که به منزل برسید و پین مورد نظر را از حافظه دستگیره خورپد پاک کنید.

قطع برق

شکی نیست که قفل های دیجیتال برای چندین سال با یک باتری واحد کار می کنند. اما برخی از قفل ها فقط با برق کار می کنند. اگر از این نوع قفل برقی در خانه خود نصب کرده اید، در صورت نبود برق نمی توانید با آن کار کنید.

فراموش شده

با داشتن قفل بیومتریک، این امکان وجود دارد که پین ​​خود را که برای باز کردن قفل تنظیم کرده اید فراموش کنید. پس از فراموش کردن کد، تا زمانی که یک حرفه ای به شما نرسد، نمی توانید به درب دسترسی داشته باشید.

 

داشتن یک سیستم قفل درب بدون کلید ایده خوبی است، اما باید معایب آن را نیز در نظر بگیرید. اگر کلیدهای خود را بارها و بارها از دست داده اید، قفل های دیجیتال برای شما مناسب هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امنیت منزل یا انواع دیگر قفل ها با این شماره تماس بگیرید : 09120309345

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *