اهمیت امنیت در خانه هوشمند

اهمیت امنیت در خانه هوشمند


در خانه هوشمند امنیت ارجحیت زیادی دارد

اهمیت امنیت در خانه هوشمند | وقتی به اتوماسیون خانگی فکر می کنید، چه چیزی به ذھنتان خطور میکند؟ آیا به سیستم روشنایی فکر میکنید یا شاید سیستم مدیریت انرژی؟ جنبه های زیادی در رابطه با این فن آوری وجود دارد، اما برای بسیاری از افراد، مسئله امنیت اصلی ترین دلیلی است که از سیستم اتوماسیون خانگی در خانه خود استفاده می کنند. طی تحقیقاتی که مؤسسه CEA انجام داده بحث امنیت، عاملی اصلی برای نصب سیستم اتوماسیون خانگی است.

یکی از مطالعات این مؤسسه نشان داده که 62 درصد از مصرف کنندگان آنلاین علاقه مند به یادگیری در این زمینه اعلام کردند که امنیت اصلی ترین انگیزه آنھا برای خرید چنین سیستم ھایی بوده است. این مطالعه ھمچنین نشان داد که 49 درصد از مصرف کنندگان با سیستم ھای اتوماسیون خانگی از جھت نظارت از راه دور و فن آوری های کنترلی در خانه خود آشنا ھستند.

چه قابلیت ھایی است که مصرف کنندگان به آنها علاقه بیشتری دارند؟

 این مطالعه نشان داد که قابلیت های مرتبط با امنیت طرف داران بیشتری دارند. برای مثال، 59 درصد از مصرف کنندگان مایل بودند در صورت اعلام ھشدار آشکارسازھای دود پیامی دریافت کنند، در صورتی که 58 درصد از آنھا مایل بودند در صورتی که کسی جلوی در خانه آنھا بود، متوجه شوند. از دیگر قابلیت های پرطرفدار می توان به مواردی از این قبیل اشاره کرد، دریافت پیام ھشدار در صورتی که کسی وارد خانه شد یا از آنجا خارج گردید و ھمچنین توانایی تنظیم کردن روشنایی ها از راه دور.

در خانه هوشمند امنیت ارجحیت زیادی دارد

اهمیت امنیت در خانه هوشمند | برای برخی از شرکت های ارائه کننده فن آوری، جای تعجب نیست که مسئله امنیت انگیزه ای قوی برای داشتن سیستم ھای اتوماسیون خانگی باشد. چند ماه قبل یکی از شرکت های مهم سرمایه گذار اقدام به خرید شرکت ارائه کننده خدمات ویژه اتوماسیون خانگی و امنیت کرد. شرکت ویوینت Vivint یکی از شرکت هایی است که فن آوری هایی بر پایه ھوشمند ارائه می کند. در بستر این شرکت مؤلفه ها و قابلیت های بیسیم از قبیل امنیت خانه، مدیریت انرژی و راه کارهای خورشیدی در سیستم های اتوماسیون خانگی یکپارچه شده اند.

در ھمین زمینه شرکت بلکستون Blackstone شرکت فن آوری های 2GIG را خریداری کرد که تولیدکننده تجهیزات اتوماسیون و امنیتی برای بازار ساختمان های تجاری کوچک و مسکونی است. شرکت 2GIG به ارائه تجھیزات بیسیمی می پردازد که به ابزارھای کنترل خانه متصل می شوند.

چند نمونه شرکت متمرکز بر سیستم انیت خانگی

اهمیت امنیت در خانه هوشمند | شرکت های دیگری همچنین در حال تمرکز بر روی سیستم های امنیت خانگی مرتبط ھستند. از جمله این شرکت ها میتوان به ADT ،Comcast و Verizon اشاره کرد. شرکت CEA اعلام کرده که تا کنون تنھا 7.1 میلیون خانوار آمریکایی از سیستم های اتوماسیون خانگی استفاده کرده اند. این بدان معناست که ھمچنان جا برای پیشرفت وجود دارد و تعداد شرکت های ارائه کننده خدمات در این بازار کم ھم نیست.

مرجع : مجله دنیای حفاظت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *