خرید قفل کارتی

خرید قفل کارتی


خرید قفل کارتی یکی از امنترین موارد امنیتی برای افراد است. محافظت از جان و مال برای هر فردی بسیار ضروری است. از زمانهای گذشته قفلها از قدیمیترین و کارآمدترین، موارد ایجاد امنیت به حساب می آمدند. قفلهای که در گذشته تولید میشدند. بسبار ساده و معمولی بودند. و همچنین ساختار پیچیده ای نداشتند.

اما هر چقدر زمان گذشت، علم و فناوری پیشرفت کرد. قفلها نیز ساختار پیچیده و پیشرفته ای یافتند. قفل هوشمند،قفل کارتی،قفل دیجیتال نمونه ای از این قفلها هستند. در ادامه مطلب میخواهیم در مورد ویژگی و مزایای این قفلها صحبت نماییم. و همچنین دلیل اهمیت خرید این نوع قفلها را بازگو نماییم.همانطور که گفتیم قفلهای که در گذشته تولید میشدند. بسیار ساده بودند.

از همین رو سارقان به راحتی میتوانستند قفل را باز کنند. و یا اینکه حتی قفلها را بشکنند. علاوه بر امنیت پایین، این قفلها معایب و مشکلات دیگری نیز داشتند. مثلا اینکه این امکان وجود داشت که کلید گم شود. یا اینکه هنگام قرار دادن کلید در قفل. کلید شکسته شود. اما قفلهای دیجیتال و کارتی امروزی دیگر این معایب و مشکلات را ندارند.

یکی از مزایای خرید قفل کارتی این است. که این قابلیت و امکان وجود دارد. که این نوع از قفلها را میتوان بر روی هر دربی نصب نمود. امروزه بیشتر خانه های ویلایی، آپارتمانی از این قفلها استفاده میکنند. حتی برای محیطهای اداری نیز بسیار مناسب بوده است. زیرا به راحتی میتوان ورود و خروج کارکنان را کنترل نمود.

همچنین ساعت ورود و خروج که برای مدیران مهم است. را میتوان با این قفلها بررسی و کنترل کرد. این مدل از قفلها توسط کارت باز میشوند. دیگر نیازی به استفاده از کلید نیست. پس معایب قفلهای قدیمی را ندارند. کارتی که برای این نوع قفلها استفاده میشود، یک کارت معمولی نیست. بلکه باید یک کارت مغناطیسی و دیجیتالی باشد.

خرید قفل کارتی

خرید قفل کارتی به این صورت است. که این نوع از قفلها دارای یک رمز نیز میباشند. علاوه بر اینکه کارت درون قسمت مشخص شده ای قفل قرار گرفت. بعد از این مرحله باید رمز را وارد نمود. البته انتخاب داشتن رمز و یا نداشتن رمز اختیاری است. اما برای ایجاد امنیت ببشتر و بهتر توصیه میشود که رمز را نیز حتما فعال نمایید.

انتخاب رمز در این نوع قفل کاملا اختیاری است. بهتر است از رمزی استفاده شود که، هر فردی نتواند آنرا به راحتی حدس بزند. یکی از انواع رمز قفل کارتی این است که از اعداد استفاده شود. بهتر است اعداد به شکل پراکنده باشند. از تاریخ تولد و یا تاریخ یک مناسبت استفاده نکنید. یکی از رمزهای دیگری که میتوان قرار داد اثر انگشت است.

از آنجای که اثر انگشت هر شخصی متعلق به اوست. و هیچکس نمیتوان آنرا کپی کند. استفاده از این روش دارای امنیت بسیار بالای است.

عملکرد قفل کارتی

برای خرید قفل کارتی، دو گزینه وجود دارد. در واقع قفلهای موجود در بازار که به شکل کارتی هستند.دو دسته میباشند، دسته اول قفلهای آنلاین، دسته دوم قفلهای آفلاین است.

قفلهای کارتی آفلاین

این دسته از قفلها به این شکل کار میکنند. که به صورت جدا و مستقل از یک نرم افزار مشخص شده هستند. در واقع میتوان گفت که بین نرم افزار و قفل هیچ ارتباطی وجود ندارد. شیوه ای کار این قفلها که آفلاین هستند این است که با کارتی که صادر شده است فعال میشوند. در این نوع از قفلها سیستم گزارش گیری ورود و خروج، به صورت کاملا دستی انجام میشود.

خرید قفل کارتی آنلاین

این دسته از قفلها با دسته اول که آفلاین بودن تفاوت دارد. پایه اصلی و اساسی این توع قفلها با نرم افرار میباشد. با استفاده از نرم افزار میتوان این قفلها را بررسی و کنترل نمود. در این نوع از قفلها یک نرم افزار هسته ای و مرکزی وجود دارد که با استفاده از بیسیم میتوان آنرا کنترل نمود.  از مزیت خرید قفل کارتی این است که نیازی به چهارچوب درب و کابل کشی ندارد.

یکی دیگر از ویژگیهای این قفلها این است که بعد از نصب این امکان وجود دارد که بتوانید. از راه دور آنرا کنترل و تنظیم نمایید. و حتما نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست. استفاده از قفلهای کارتی آنلاین در مراکز بزرگ به خصوص هتلها بهترین گزینه میباشد.

روشهای فعال شدن قفل کارتی

برای فعال کردن و باز و بسته کردن قفل کارتی دو روش وجود دارد. یکی روش کارت IC یا تماسی و یا روش RFID و یا غیر تماسی. قصد داریم که در ادامه مطلب این دو روش را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. اما در ابتدا باید بگوییم که روش RFID روشی بهتر و مناسبتر است.در ادامه ما را همراهی نمایید تا با هم دلایل این امر را بشناسیم.

در واقع در مطلب خرید قفل کارتی باید بگوییم. که قفلهای IC نسل ابتدایی قفل کارتی بودند. استفاده از این قفلها بیشتر در هتلها کاربرد داشت‌. نحوه ای کار با این قفلها به این صورت بود که مسافران بعد از تحویل اتاق و کارت. باید کارت را وارد قفل میکردند.

که این امر باعث استهلاک و خراب شدن کارت به مرور زمان میشد‌. بنابراین صاحبان و مدیران هتل در زمانهای کوتاه باید کارتها را تعویض میکردند. و هزینه های اضافی را متحمل میشدند.

خرید قفل کارتی RFID که نام دیگر کارتهای MIFARe است. استفاده از این کارتها امروزه در هتلهای بزرگ کاربرد فراوانی دارد. در واقع دیگر نیازی به داشتن کارت به صورت فیزیکی و وارد کردن قفل در کارت وجود ندارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید قفل کارتی روی این لینک کلیک نمایید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *