قفل دیجیتال چیست؟ نوعی قفل الکترومکانیکی می باشد که بدون کلید و توسط سایر روش های دسترسی می توان آن را کنترل نمود. بدنه بسیار مقاوم و همچنین وجود سیستم های هوشمند امنیتی باعث شده تا این نوع قفل ها به یکی از امن ترین مدل های قفل موجود در جهان تبدیل شود. منبع تغذیه آن ها باتری قلمی بوده به طوری که جهت نصب نیاز به سیم کشی داخلی برق نمی باشد. این محصولات امنیتی را می توان بر روی انواع درب نصب نمود.

دلایل انتخاب قفل دیجیتال:

قفل امنیتی دیجیتال چیست؟ به دلایل ویژگی های منحصر به فرد فنی و امنیتی قفل دیجیتال ، افراد زیادی در سراسر جهان از این نوع قفل استفاده می نمایند. از ویژگی های مهم این نوع قفل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– امنیت بالای ورودی های قفل دیجیتال:

در گذشته استفاده از کلیدها باعث بروز مشکلات زیادی بوده و دردسرهای جبران ناپذیری را برای کاربران ایجاد می کرد. مشکلاتی از جمله هزینه های بالای گم شدن کلیدها، کپی شدن بسیار آسان کلیدهای گم شده یا به سرقت رفته و …به همین دلیل با گذشت زمان قفل های قدیمی با کلید جای خود را به سایر مدل های قفل با دسترسی های متفاوت دادند. از جمله آن می توان به قفل دیجیتال اشاره نمود که توسط رمز، کارت و اثر انگشت، بدون کلید، می توان درب را باز نمود. هک نمودن پنل های دسترسی این نوع قفل ها بسیار دشوار بوده و دسترسی به ان را برای سارقان تقریبا غیر ممکن می نماید. وجود سیستم های امنیتی رمزدهی مانند تابع خیالی، سیستم بیومتریک و تشخیص بافت زنده و نیز حذف بسیار آسان کارت های گم شده باعث افزایش امنیت این نوع قفل ها می باشد.

قفل دیجیتال زی ویو 8028
قفل دیجیتال زی ویو 8028

برای مکان هایی که می بایست کنترل تردد و دسترسی صورت گیرد بسیار مناسب هستند. به خصوص مکان هایی که با وجود کنترل دسترسی،‌ تردد بالایی وجود دارد و امکان دادن کلید به همه وجود ندارد یک ابزار فوق العاده مفید به حساب می آیند.

قفل دیجیتال چیست؟ قفل هوشمند دارای آنچنان مزایای زیادی است که از آن در مکان عمومی بزرگ و فوق امنیتی مانند فرودگاه ها تا یک کمد دیواری کم اهمیت از آن استفاده می شود. این کاربرد وسیع موجب شده است که انواع و اقسام مدل های متنوع در بازار قفل دیجیتال وجود داشته باشد.

قفل دیجیتال را می توان در هر زمانی دوباره برنامه ریزی کرد:

قفل دیجیتال چیست؟ واقعیت این است که قفل های دیجیتال به راحتی و به سرعت می توانند دوباره برنامه ریزی شوند. این به این معنی است که می توان امنیت نحوه ورود را مجددا ایجاد کرد. به عنوان مثال اگر احساس می کنید که رمز ورود دچار مشکل شده است به سرعت می توانید رمز را عوض کنید. برای تغییر رمز هیچ محدودیتی وجود ندارد و بی نهایت بار می توانید رمز را تغییر دهید. به طور کلی می توان رمز ها را به صورت دوره ای تغییر داد، به خصوص در مکان هایی مانند آموزشگاه ها که بعد از گذشت چند ماه افراد مراجعه کننده عوض می شوند.

نکاتی درباره قفل هوشمند دیجیتال:

قفل درب های دیجیتال با نصب کمترین راه حل امنیتی برای ساختمانهایی که به یک وسیله قابل اعتماد برای کنترل دسترسی احتیاج دارند،  فراهم می کند اما در جایی که تخصیص کلید یا کارت به دلیل حجم افراد ورودی و خروج از ساختمان غیر عملی است. آنها همچنین راهی بدون کلید برای ورود به محل های تجاری، خانه ها و مدارس را بدون نیاز به حمل بار مجموعه ای از کلیدها ارائه می دهند.

تولیدکنندگان محدوده متناسب با هر سطح از امنیت، از مواردی که برای نصب درب داخلی با اولویت کم از طریق گزینه های سبک، متوسط و سنگین استفاده می شود، ارائه می دهند.

مقاوم ترین قفل درب های دیجیتالی قادر به تحمل همه، جز خشن ترین حملات نیستند و خدمات قابل اعتماد را حتی در صورت نصب روی درب های خارجی و در معرض ترافیک سنگین یا استفاده شدید ارائه می دهند.

آنها بطور معمول در ساختمانهای عمومی مانند بیمارستان ها، مطب ها و مدارس مورد استفاده قرار می گیرند، که می توانند تعداد زیادی قفل دیجیتالی را در داخل ساختمان برای تأمین امنیت مناطق مختلف داشته باشند. یا برای املاک خانگی که در آن تعداد زیادی مراقبین یا پرستار نیاز به دسترسی مستقلی دارند.

موارد کمی وجود دارد که می توانند به اشتباه بروند و در نتیجه، قفل های دیجیتالی درب ها می توانند سالها دوام بیاورند.از آنجا که عملکرد آنها در مقایسه با گزینه های کنترل دسترسی الکترونیکی “پیشرفته” مانند خوانندگان اثر انگشت بیومتریک، بسیار ساده است.

قفل درب های دیجیتال به راحتی قابل جابجایی هستند، زیرا کاملاً مستقل هستند، نیازی به سخت افزار اضافی ندارید. ایده آل برای سیستم های با بودجه کم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *