قفل هوشمند دیجیتال

نحوه کارکرد قفل هوشمند:

کارکرد قفل هوشمند دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی می باشد که قفل های قدیمی و مکانیکی قادر به انجام آن نمی باشند. به عنوان مثال با استفاده از گوشی هوشمند و سایر روش های دسترسی از جمله رمز، کارت و اثر انگشت، دیگر نیازی به استفاده از کلید مکانیکی نمی باشد. علاوه بر آن تمام مشکلات ناشی از حضور نداشتن شما در منزل مانند پشت درب ماندن اعضای خانواده و دوستان، احتمال باز بودن درب منزل و … با استفاده از ویژگی کنترل از راه دور این نوع قفل ها برای همیشه از بین می رود.

ساختار قفل هوشمند دیجیتال
ساختار قفل هوشمند دیجیتال

از دیگر ویژگی های قفل هوشمند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– اتصال قفل هوشمند به تلفن همراه

همانطور که قبلا اشاره شد یکی از ویژگی های جذاب این نوع قفل ها اتصال به گوشی هوشمند و کنترل آن ها از راه دور می باشد. به این ترتیب به راحتی می توان ورود و خروج افراد مختلف را ثبت و کنترل کرد و درب را باز و بسته نمود.

قفل هوشمند دیجیتال
قفل هوشمند دیجیتال8015هوشمندی

– باز نمودن درب بدون کلید مکانیکی

کارکرد قفل هوشمند | قفل هوشمند را می توان بدون کلید و با استفاده رمز، کارت، اثر انگشت، ریموت و یا تلفن همراه باز نمود. به این ترتیب مشکلات استفاده از کلید ها و دردسرهای حمل آن از بین می رود.

– استفاده از رمزهای امنیتی و یک بار مصرف

در قفل هوشمند می توان در صورت لزوم از رمز یک بار مصرف جهت باز نمودن درب استفاده نمود. این رمز برای افراد خاص مانند مهمانان، نظافت چی و … جهت جلوگیری از پشت درب ماندن آن ها در صورت حضور نداشتن در منزل مورد استفاده قرار می گیرد. بلافاصله پس از استفاده از این رمز و باز نمودن درب به صورت خودکار از حافظه قفل پاک می گردد.

همچنین این مدل قفل ها دارای رمز امنیتی مادر یا رمز admin می باشند که در صورت استفاده از آن، بدون وارد نمودن رمز admin نمی توان به تنظیمات قفل دسترسی پیدا کرده و آن را تغییر داد.

– بسته شدن اتوماتیک قفل هوشمند

با فعال کردن مکانیزم قفل اتوماتیک در قفل هوشمند، پس از بسته شدن درب، قفل به صورت خودکار بسته می شود. به این ترتیب نگرانی بابت اطمینان از بسته بودن درب از بین می رود.

– مجهز به سیستم های امنیتی پیشرفته و آلارم های هشدار

جهت جلوگیری از بروز حوادث ناگوار مانند سرقت، خسارت های جانی ناشی از آتش سوزی و …، قفل هوشمند مجهز به سیستم های امنیتی منحصر به فردی می باشد که با به صدا در آوردن آلارم به کاربران برای مقابله با حادثه هشدار می دهد. همچنین امکان ارسال خودکار پیام هشدار به تلفن همراه و مراکز امنیتی و پلیس در صورت حضور نداشتن در منزل وجود دارد.

–مواردی دیگر

از طرف دیگر، قفل هوشمند تفاوت چندانی با قفل های درب اتومبیل های جدید ندارد. آنها یک موتور کوچک در قفل کار کرده اند که توسط یک ضربه الکتریکی فعال می شود. اما بر خلاف خودرو، قفل های هوشمند دیجیتال امروزی برای خانه ها گزینه های پیچیده قفل را دارند، از تایمرهایی که درهای خاص روز را قفل می کنند تا امکان استفاده از تلفن هوشمند خود برای باز کردن درب از هر کجا.

قفل هوشمند رمزی  یکی از رایج ترین نوع قفل های هوشمند دیجیتال، ورودی رمزگذاری شده است. یک صفحه کلید در خارج از درب قرار داده شده است، و تنها کاری که باید انجام دهید اینست که چند شماره را وارد کنید.

قفل دیجیتال هوشمند جدید
قفل دیجیتال هوشمند جدید

قفل هوشمند  با فابلیت کار با  تلفن های هوشمند – قفل و باز کردن قفل درب های خود را به لیست کارهایی که می توانید با تلفن های هوشمند انجام دهید اضافه کنید. قفل های دیجیتال هوشمند با قابلیت کنترل از طریق تلفن هوشمند از هرجای دنیا  قابل فعال سازی هستند، بنابراین تنها چیزی که برای ورود به خانه خود نیاز دارید تلفن شماست.

اما این همه چیز نیست آنها همچنین دیدن اینکه آیا فراموش کرده اید که درب را قفل کنید یا خیر را در هنگام تعطیلات، ارائه

می دهند. با استفاده از یک برنامه قفل هوشمند می توانید زمان قفل و باز کردن قفل را از پیش تنظیم کنید، همچنین برخی از قفل های هوشمند نیز شامل نظارت هستند، بنابراین اگر شخصی سعی در ورود به خانه شما داشته باشد می توانید هشدار دریافت کنید.

بیومتریک

بیومتریک – شما آنهایی را دیده اید که “اثر انگشت رمز عبور شما است” اما آیا می دانید که می توانید یکی از آنها را در خانه خود داشته باشید؟ بیشتر قفل های اثر انگشت  درب، تصویری از اثر انگشت شما را ذخیره می کنند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید اینست که انگشت خود را روی قفل قرار دهید تا به خانه خود دسترسی پیدا کنید. گزینه های دیگری نیز وجود دارد – از جمله اسکنر های فعال شده با صدا و اسکنر چشم (گرچه ممکن است برای خرید منزل قیمت گران قیمت باشد).

آیا تلفن هوشمند ندارید

Fob Key – آیا تلفن هوشمند ندارید، قفل هایی در بازار وجود دارد که از طریق یک کلید fob مخصوص استفاده می شود که می توان به قفل آن لمس کرد (به روشی که تلفن خود را تا پایانه فروش برای پرداخت با Apple Pay یا Google Pay پرداخت می کنید فکر کنید) برای باز کردن درب.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *