هوشمند سازی بازگشت مناسب سرمایه

هوشمند سازی بازگشت مناسب سرمایه


هوشمندسازی ساختمان برای بازگشت مناسب سرمایه

هوشمند سازی ساختمان در دنیا رو به افزایش است و این امر نه تنها به خاطر تعداد رو به فزونی شرکت هایی است که قصد دارند تاثیرات دستگاه ها بر محیط را کم کنند. بلکه به دلیل میزان صرفه جویی آن ها از طریق یکپارچه سازی نیز می باشد. در هر ساختمانی که یک سیستم کنترل دستی و یک سیستم یکپارچه دارد. فرصتی حاصل می گردد تا مصرف انرژی، آب، تهویه و موارد دیگر نیز در ساختمان یکپارچه شوند. نکته کلیدی در این میان انتقال موثر پتانسیل بالای این فناوری به کاربر نهایی است.

امکان پذیر کردن بازگشت سرمایه برای کاربر نهایی

همچون هر محصول جدید دیگر بسیار اهمیت دارد که خروجی، بازگشت سرمایه مناسبی برای کابر نهایی به همراه آورد. این امر را می توان با آنالیز دقیق و با جزیات هزینه ها به دست آورد. این آنالیز با ارتقای تحهیزات و یکپارچه سازی فناوری ها حاصل می گردد. هنگام بررسی کاربران باید به همه ی موارد توجه داشت از سیستم تهویه هوا گرفته تا دستگا های خنک کننده و آبیاری و روشنایی که در محل قرار دارند. باید به مواردی همچون تغییر لامپ ها به ال ای دی و به روز کردن کمپرسور ها و خنک کننده ها توجه داشت. همچنین میزان صرفه جویی کلی در هزینه ها را در نظر گرفت.

سازمان حفاظت از محیط در ایالات متحده پیش بینی کرده که در تأسیسات تجاری معمولا 30 درصد از انرژی هدر می رود. از آنجا که ساختمان های تجاری در سال دویست ملیارد دلار هزینه صرف انرژی می کنند سی درصد مذکور به معنای 60 میلیرد دلار هدر رفت منابع است.

هوشمندسازی ساختمان

بر اساس تحقیقات جدید ارتقا دادن سیستم های کنترل هوشمند و مستقل می تواند هزینه های روشنایی را تا 40 درصد کاهش دهد. تحقیقاتی دیگر نشان داده 81 درصد از کارکنان هر زمان دمای محیط از حالت معمول بالا می رود تمرکز برایشان سخت می شود. 62 درصد از آنان وقتی دمای محیط بسیار گرم می شود اتمام کارشان به میزان 25 درصد بیشتر طول می کشد. این مسـٌله بدون کنترل دمای محیط و انرژی برای هر شرکت میلیون ها هزینه داشته باشد.

مانیتورینگ از راه دور

این مثال ها در مورد بازگشت سرمایه برای هر نوع ساختمانی بسیار قابل توجه هستند. با صرفه جویی هایی حاصل شده از اتوماسیون ساختمان می توان این هزینه های به دست آمده را در مصارف دیگری همچون ارتقای فناوری ها و راحتی سطح حفاظت و امنیت افراد به کار گرفت. مدیران ساختمان همچنین با اتوماسیون ساختمان می توانند از راه دور به پایش و مدیریت دستگاه ها بپردازند. به این ترتیب از هزینه های لازم برای رفت و آمد این مدیران صرفه جویی می شود. آن ها می توانند سیستم های حساس ساختمان را نیز به صورت آنی تحت نظر داشته باشند.

 

بهینه سازی اتوماسیون ساختمان برای بازگشت مناسب سرمایه

هوشمند کردن ساختمان

هوشمند سازی ساختمان اگر چه روند خودکارسازی فرایندهای ساختمان می تواند قسمتی از بوجه را مصرف کند. اما شاید لازم باشد این امر به صورت مرحله به مرحله باشد تا بدین ترتیب ساختمان بروز شود. در نتیجه روند ارتقای امور ساختمان برای ساکنین چندان غیر قابل کنترل نمی شود. اهداف را باید با زمان بندی 60 روز آینده و در ادامه 6 ، 12 ، 24 ماه آینده توجه داشت. در 60 روز اول اهدافی را برای بهینه سازی در نظر بگیرید. هزینه های صرف شده برای انرژی را در یک مکان بر اساس نوع کاربرد و میزان هدر رفت مطالعه کنید. با نصب کردن سنسورهای مناسب تجهیزات و فناوری های شبکه ای در یک موقعیت محیطی آزمایشی را ایجاد نمایید.

6ماه _ داده های جمع آوری شده از محیط آزمایشی را برای تهیه کردن یک برآورد اولیه از بازگشت سرمایه مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به دنبال محیط های دیگری باشید تا بتوان روند بهینه سازی را در آن ها اجرا کرد. همچنین ساختمان های دیگر یا محیط های موجود در یک ساختمان هدف قرار دهید تا سیستم جدید را در آن ها پیاده نمایید.

12ماه_ استفاده از انرژی را در همه ی مکان ها مورد برسی قرار دهید تا میزان صرفه جویی در آن و همچنین بازگشت سرمایه ی کلی تا بهینگی و صرفه جویی ها افزایش یابد.

24ماه_ برنامه ریزی طولانی مدتی برای صرفه جویی در مصرف انرژی تهیه نمایید. این برنامه ریزی باید شامل چگونگی یکپارچه کردن تاسیسات جدید در راهکار کامل باشد.

تهیه کردن سیستم با تجهیزات متصل به هم

هوشمند سازی ساختمان برای بازگشت مناسب سرمایه | با تهیه کردن سیستمی که تمامی اجزا به یکدیگر متصل هستند. و همه ی بخش ها اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند، می توان بهینگی را ارتقا داد و در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه های مصرف کننده گردد. به اشتراک گذاشتن این دورنما با مشتریان باعث می شود تا فرصت های تجاری مناسبی فراتر از کنترل دسترسی در هر ساختمان به دست آید.

اما لازم است در این مسیر نصب کنندگان سیستم ها بدانند هر قدر روند اتوماسیون ساختمان شتاب می گیرد. فضای کار در صنعت غبار آلود می شود و مشتریان سخت می توانند کارشناسان با دانش را از فرصت طلبان تشخیص دهند. در نتیجه ممکن است مشتریان با گزینه های بسیاری برای انتخاب روبرو شوند و در این راه کار سختی داشته باشند. در نتیجه به مشاوران خوبی برای روند اتوماسیون تاسیسات خود نیاز دارند از این رو شرکت آرمان الکترو هوشمند پارس ( هوشمندی ) که از نخستین شرکت های در زمینه هوشمند سازی اماکن می باشد با تکیه بر دانش بالای کارکنان خود آماده ارائه هر گونه سرویس در زمینه هوشمند سازی اماکن به شما مشتریان عزیز می باشد.

هوشمندسازی ساختمان

 با ما هوشمندانه زندگی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *