زی ویو وای فای بلوتوث

زی ویو وای فای بلوتوث


کدام تکنولوژی ؟ 

زی ویو  وای فای بلوتوث ؟ یکی از راه های که یک تکنلوژی جدید را معرفی کنید در حالی که آشنایی برای مردم ندارد این است که با چیزی که میدانند و اطلاعات دارید مقایسه شود .

در این صورت به نظر شنیده شده و آشنا می آید .مانند وای فای با بولوتوث اما ما درباره زی ویو میخواهیم صحبت کنیم . در حالت کلی این سه تکنلوژی با هم نقاط مشترک زیادی دارند . هر سه بدون سیم هستند و هر کدام مراحل و قوانینی برای دارا شدن به عنوان یک خانه هوشمند را دارند اما کجا این تقاط مشترک به پایان میرسد !

zwave

زی ویو وای فای بلوتوث | زیویو همانطور که مشخص است اطلاعات را از طریق امواج به تمام نقاط خانه ارسال میکند از یک نقطه به نقطه دیگر همانند وای فای در سیستم امنیتی پیشرفته خود اطلاعات را نقطه به نقطه مورد بررسی قرار میدهد تا مطمئن شود که کسی یا چیزی در این نقاط وارد نشود و اختلالی بوجود نیاورند تا شبکه و وسایل در حد بسیارزیادی بهم متصل شود از این طریق تمامی وسایل ها با هم میتوانند در ارتباط باشند .

wifi

در حالی که وای فای حجم بسیاری اطلاعات (Data) را ارسال و دریافت میکند ، تمامی امواج صوتی و تصویری و هر چیز دیگری را که وجود دارد ، در حالی که زی ویو اطلاعات زیادی را با خود حمل نمیکند ؛ارسال و دریافت اطلاعات در زی ویو یا یک دستور بسیار کوچک همراه است مثل ” چراغ را روشن کن” و یا تثبیت ترموستات روی دمای 24 درجه با حجم بسیار کمه بروز رسانی مثل مقدار نور 45 درصد هست یا درب باز است . زی ویو در فرکانس پایین کارمی کند و انرژی کمتری نیاز دارد درحالی که در وای فای هر چه دستگاه بیشتری به آن اضافه شود ضعیف تر و توانایی برای پاسخ به آنها پایین تر می آید،در حالی که با قابلیت (مش )شبکه در زیویو برای اضافه کردن دستگاه های بیشتر آن را قدرمت مند تر و کار آمد تر میکند .
زی ویو  وای فای بلوتوث

Bluetooth

زی ویو وای فای بلوتوث | در حالی که زی ویو و بولوتوث را شبیه به هم نشان میدهد با این واقعیت که چنین نیست روبرو هستید درست که هر دو نیاز به جفت سازی برای اتصال به دستگاه ها دارند و هر دو در فرکانس های پایین کار میکنند اما بر خلاف زی ویو ، بولوتوث قابلیت (مش) شبکه را ندارد هرچند در آینده شاید تغییر کند و در حال حاضر به طور دقیق نمیتوان گفت چه تعداد دستگاه به وسیله بولوتوث قادر به وصل شدن به یک دستگاه مرکزی خانه هوشمند را دارد ! در حالی که زی ویو قابلیت اتصال به دها دستگاه را دارد و بیش از صدها نفر قابلیت اتصال به یک دستگاه را دارد .

کدام قوی تر است؟

در حال حاضر قوی ترین دستگاه ارتباط داخلی در بازار را میتوان به جد زی ویو دانست . بنا به دلایل گفته شده و دلایل بسیار دیگر در حال حاضر بهترین تکنلوژی بیسیم و قابل اعتماد در خانه هوشمند زی ویو میباشد .اما این دلیل نمی شود که ما از دیگر تکنلوژی ها بیسیم دست بکشیم همانطور که بعضی از شرکت ها تولید کننده دستگاه مرکزی برای خانه هوشمند مانند زیپاتو (zipato) ، اسمارت سینگز (Smart things)، ویا وینک(wink)، دستگاه هایی تولید نمودند که هر سه تکنلوژی بیسیم را پشتیبانی میکند هم زی ویو ، وای فای و هم بولوتوث را ولی نکته که باید به آن توجه کرد این هست با این که دستگاه مرکزی هر سه را ساپورت میکند ولی هر کدام به صورت مجزا کار میکند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *