قفل دیجیتال | قفل هوشمند

مقایسه قفل های دیجیتال و هوشمند:

در مقایسه قفل دیجیتال و هوشمند ، در واقع قفل های الکترونیکی، هوشمند و دیجیتالی، از نظر ساز و کار و ایمنی با هم بسیار متفاوتند.

بدون شک قفل الکترونیکی و قفل هوشمند ایمنی و کارایی بالاتری نسبت به انواع قدیمی تر قفل یا همان قفل های مکانیکی و معمولی دارند اما خود این دو نوع قفل نیز تفاوت های زیادی دارند.

قفل های معمولی(قفل مکانیکی)

قفل های مکانیکی و معمولی انواع قدیمی تر قفلها هستند که به دلیل قیمت کم هنوز هم محبوبیت و کاربرد زیادی دارند. این قفلها همگی با کلید مخصوص به خود باز می شوند.

 قفل الکترونیکی یا قفل دیجیتال

قفل دیجیتال و قفلهای الکترونیکی در واقع یکی هستند که با استفاده از جریان الکتریکی درب را باز و بسته می کنند. قفل های دیجیتال یا الکترونیکی انواع مختلفی دارند که از میان آنها میتوان به قفل رمزی، قفل کارتی و قفل اثرانگشتی (بیومتریک) اشاره کرد.

قفل دیجیتال،قفل هوشمند

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند

مقایسه قفل دیجیتال و هوشمند | قفل های هوشمند بهترین و ایمن ترین قفل های موجود در بازار جهانی هستند که در ساخت آنها از آخرین فناوری ها استفاده می شود. قفل های هوشمند ایمنی بسیار بیشتری نسبت به قفلهای دیجیتالی دارند. در واقع قفل هوشمند یک نوع قفل الکترومکانیکی است که به دلیل دارا بودن کلیدهای الکترونیکی رمزگذاری شده ایمنی بسیار بالایی دارد. این قفلها دارای پروتکل های هوشمند و بی سیم هستند که دستور باز و بسته شدن را ارسال میکنند.

قفل های هوشمند را میتوان با سایر سیستم های خانه هوشمند متصل کرد. برای مثال میتوان یک قفل هوشمند را با یک تلفن هوشمند کنترل نمود. در واقع قفل هوشمند یک نوع قفل الکترونیکی است که به دلیل فناوری های پیشرفته به کار رفته در آن قابلیت اتصال به سیستم های هوشمند و کنترل از راه دور را نیز دارد. قفل های هوشمند نسبت به قفل های دیجیتالی ایمنی بسیار بالاتری دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *