اشکال پیشرفته تر فناوری، قطعاً راه خود را به درون خانه ها پیدا کرده است. امروزه می توانیم از الکترونیک برای قفل کردن درها و امنیت بیشتر منازل خود استفاده کنیم. قفل های دیجیتال Hooshmandi و سیستم های ورودی پد، بدون کلید هم اکنون می توانند در خانه های نصب شوند. شاید شما فکر می کنید که این نوع قفل ها را جایگزین قفل کلیدی موجود در خانه یا محل کار خود کنید. در اینجا انواع قفل های دیجیتال را بررسی می کنیم.

انواع قفل دیجیتال لاک استار
انواع قفل دیجیتال لاک استار

نمی توانید تصمیم بگیرید کدام قفل بهتر است؟ در اینجا انواع قفل های دیجیتال Hooshmandi توضیح داده شده است.

1. قفل مغناطیسی

مدل های کمی قدیمی تر قفل های الکترونیکی، الکترومغناطیسی هستند. این قفل ها از یک الکترومغناطیس و یک صفحه آرماتور تشکیل شده است. الکترومغناطیس در حالی که صفحه آرماتور به خود درب متصل است به قاب درب متصل می شود. هنگامی که یک جریان الکتریکی از طریق الکترومغناطیس عبور می کند، صفحه را به صورت مغناطیسی جذب می کند و درب را قفل نگه می دارد.

این قفل های مغناطیسی مقرون به صرفه شبیه به قفل های سنتی هستند زیرا به راحتی می توان آنها را از بین برد. بنابراین، آنها برای تأمین امنیت خانه یا محل کار شما آنقدر توصیه نمی شوند.

2. قفل های دیجیتال پیچی

اینها معمولاً برای درب داخلی و کابینت استفاده می شوند که نیاز به امنیتی معمولی دارند. قفل های دیجیتال پیچی در واقع کاملاً شبیه به قفل های deadbolt هستند حتی قوی تر. آنها با اکثر سیستم های برقی سازگار هستند. قفل های پیچی الکترونیکی همچنین دارای نصب آسان می باشند.

3. قفل الکترونیکی با صفحه کلید.

این مد قفل ها احتمالاً رایج ترین نوع قفل دیجیتال و همچنین شناخته شده ترین آن است. قفل های دیجیتال با صفحه کلید، برای باز کردن قفل به یک کد یا رمز عبور عددی احتیاج دارند. این مدل قفل ها به کلیدهای فیزیکی احتیاج ندارند.

اگرچه آنها از بسیاری از انواع قفل ها، گران تر هستند، اما امنیت شما به خوبی تضمین شده است. از این رو مهم است که کد یا رمز عبور خود را ایمن نگه دارید و حدس زدن رمزتان برای افراد خارجی دشوار باشد.

4. قفل شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) یا کارتی

یکی دیگر از انواع سیستم های قفل دیجیتال ، قفل دیجیتال RFID که از دستگاه رادیویی با فرکانس رادیویی استفاده می کند و سیگنال را برای باز کردن درها حمل می کند. آنچه در این مورد بسیار راحت است استفاده ار یک کارت برای باز کردن درب می باشید.

عیب چنین سیستمی این است که شما به راحتی می توانید کارت ها را مانند کلید گم کنید با این تفاوت که به راحتی میتوانید دسترسی کارت گم شده را از بین ببرید.

5. قفل دیجیتال بیومتریک یا اثر انگشتی

قفل های دیجیتال بیومتریک در اغلب دفاتر و مؤسسات  که امنیت برایشان اهمیت دارد دیده می شوند، اوج تکنولوژی قفل هستند. این قفل ها به اثر انگشت افرادی که اجازه دسترسی به داخل دارند، نیاز دارند. با وجود مکانیزم قفل دیجیتال که شامل ویژگی های منحصر به فرد بدن انسان است، از بین بردن یا برهم زدن این سیستم قطعاً دشوار است. از قفل بیومتریک می توان برای افزایش کارایی هر سیستم امنیتی استفاده کرد.

لازم به ذکر است قفل های دیجیتال لاک استار اغلب دارای ویژگی های کد، کارت، اثر انگشت به صورت یک جا هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *