قفل هوشمند چیست؟ مهمترین سؤالات در مورد قفل الکترونیکی

اخیراً تعداد بیشتری از افراد در مورد خانه های هوشمند و به طور خاص قفل هوشمند صحبت می کنند. اما در واقع چگونه این قفل های درب هوشمند کار می کنند؟ برای درک مفهوم باید یک جادوگر فناوری باشید؟ !!! در این مقاله می خواهیم به مهمترین سؤالی که افراد در مورد قفل دیجیتال می پرسند پاسخ دهیم. در زیر سوالات متداول درباره قفل هوشمند دیجیتال را بررسی می کنیم.

چگونه می توانید درهای خود را بدون کلید باز کنید؟

اصل قفل های دیجیتال یا الکترونیکی پیچیده نیست. آنها در نسخه های مختلف عرضه می شوند، اما معمولاً به این صورت کار می کنند:

در قسمت داخلی درب، می توانید با استفاده از پیچ گوشتی یا چسب، صفحه نصب را به استوانه برسانید. سپس کلید موجود خود را در قفل در قسمت داخلی درب قرار می دهید.

قفل هوشمند به خودی خود یک پیوست کوچک است که شما مستقیماً بر روی کلید قرار داده و به قفل می چسبانید.

این پیوست دارای یک موتور کوچک در داخل است که کلید را در قفل درب شما می چرخاند.

با این حال، موتور در قفل الکترونیکی این کار را هنگام دریافت فرمان انجام می دهد. قفل هوشمند باید به برنامه همراه در تلفن هوشمند شما متصل شود. این کار معمولاً از طریق پروتکل زی ویو انجام می شود (هرچند از سایر استانداردهای بی سیم نیز می توان استفاده کرد).

به نظر می رسد که باز کردن درب خانه به این روش کمی عجیب است. اما یک فرصت خوب وجود دارد، بنابراین لازم نیست که مدت زیادی  طول بکشد تا شما به این راحتی جدید، عادت کنید.

بعضی اوقات افراد نسبت به ایده خانه هوشمند به طور کلی و به خصوص قفل های هوشمند شک دارند – ما از دسترسی همه به خانه خود صحبت می کنیم. از زمانی که انسان بی تحرک شده است، ما به دنبال راه هایی برای بهسازی خانه های خود بودیم. بنابراین، این امکان را فراهم می آورد تا از خانه شخصی در مقابل متجاوزین محافظت کنید.

قفل دیجیتال هوشمند hooshmandi.com
قفل دیجیتال هوشمند hooshmandi.com

آیا قفل هوشمند یا قفل الکترونیکی امن است؟

یکی دیگر از سوالات متداول درباره قفل هوشمند دیجیتال اینکه چگونه می توانید مطمئن باشید که استفاده از قفل هوشمند برای قفل و باز کردن درب شما امن است؟ هنگامی که درب خود را قفل کرده و آنلاک می کنید، آنچه اتفاق می افتد این است که موتور کوچکی که سیلندر را چرخانده است به تلفن هوشمند متصل شده است که فرمان را از طریق برنامه می دهد.

ما تمایل داریم که فکر کنیم کلیدهای عادی ایمن هستند زیرا هرکدام برای قرار دادن قفل خاص ساخته شده اند. اما با داشتن قفل دیجیتال، تلفن هوشمند شما مهم است. اما چگونه می توانید مطمئن باشید که تلفن های هوشمند دیگر نمی توانند قفل الکترونیکی را بدون اطلاع شما کنترل کنند؟ اینجاست که فرایند رمزگذاری وارد می شود. به عنوان کاربر، شما با اتصال تلفن هوشمند خود به قفل هوشمند دسترسی به قفل الکترونیکی خود را تعیین می کنید. از آن پس، ارتباطات بین دو دستگاه به گونه ای رمزگذاری می شود که نمی توان توسط تلفن هوشمند دیگری دستکاری کرد. به همین ترتیب، تلفن هوشمند شما به غیر از درخواست شما از هر تلفن هوشمند پاسخی نخواهد داد. این سطح از امنیت به یک برنامه رمزگذاری بسیار امن نیاز دارد که قفل دیجیتال لاک استار این سطح از امنیت را برای شما ارائه می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *